Kancelaria prowadzona przez radcę prawnego

0
52
Kancelaria prowadzona przez radcę prawnego

W prawie powszechnym działa prawo cywile, rodzinne, karne oraz wiele innych działów prawnych. W sytuacji kryzysowej, gdy potrzebujemy porady prawnej, możemy zgłosić się do radcy prawnego bądź kancelarii prawnej, gdzie nie tylko uzyskamy fachową poradę prawną, ale również adwokat zajmie się nasza sprawą i będzie obrońcą w sądzie powszechnym.

Nie zależnie od tego czy mamy problemy na płaszczyźnie prawa cywilnego, prawa rodzinnego czy prawa karnego, radca prawny odpowiedzialny za konkretny dział prawa, udzieli nam pomocy oraz wskazówek jak wykaraskać się z kłopotów.

Kim jest radca prawny? Czym różni się od adwokata? W jaki sposób może nam pomóc kancelaria prawna? Kiedy i jak możemy skorzystać z usług kancelarii w swoim mieście? Zastanówmy się nad wszystkimi zagadnieniami i spróbujmy na nie odpowiedzieć.

Co to jest kancelaria prawna?

Zastanówmy się na samym początku co to jest kancelaria prawna Gdańsk i jakie zadania wykonuje. Jest to miejsce, zazwyczaj niewielkich rozmiarów biuro, gdzie pracuje adwokat, radca prawny, czyli osoba posiadająca wykształcenie prawnicze oraz licencję i pozwolenie na wykonywanie swojego zawodu.

Nie wystarczy samo ukończenie studiów wyższych prawniczych, aby móc wykonywać którykolwiek z wymienionych zawodów. Radca prawny czy adwokat, oba te zawody wiążą się także z koniecznością posiadania ukończonej aplikacji prawniczej, zaświadczenie z egzaminu państwowego oraz wpis na listę radców prawnych czy też adwokatów w naszym kraju.

Kancelaria prawna może zatrudniać radców prawnych, mogą oni być również współtwórcami swojej kancelarii, jeżeli jest to spółka osobowa. Radca prawny i adwokat to dwa oddzielne pojęcia. Ten pierwszy jak sama nazwa wskazuje jest głównie od udzielania porad prawnych, może także reprezentować swojego klienta w sądzie, w zależności od prowadzonej sprawy.

Adwokat jest osobą niezależną i niezatrudnioną przez innego przedsiębiorcę. Posiada on swoją kancelarię prawną bądź jest jej pełnoprawnym współwłaścicielem, będąc wspólnikiem w spółce.

Radca prawny może zostać zatrudniony przez zewnętrzne przedsiębiorstwo na umowę o pracę. Współpracuje on wtedy z jednym klientem, co pozwala mu na stabilne regulowanie przepisów. Jeżeli radca prawny posiada własną spółkę osobową, może współpracować z klientami na zasadach uwzględnionych w umowach cywilno-prawnych.

Organizacja kancelarii radcy prawnego

Jak wygląda organizacja w kancelarii radcy prawnego? Kto może pracować w takim miejscu i na jakiej zasadzie wygląda współpraca? Wszystko zależy od formy prawnej oraz ilości zatrudnionych osób.

Kancelaria radcy prawnego może być jednoosobową działalnością gospodarczą bądź spółką osobową, która będzie w takiej sytuacji prowadzona przez kilku radców prawnych. Dodatkowo spółka może zatrudniać innych radców prawnych, aplikantów na radców prawnych oraz osoby pracujące w sekretariacie.

Każda kancelaria działa na takich samych zasadach i może obsługiwać nieograniczoną ilość klientów. Jeżeli w danej kancelarii prawnej zatrudnionych jest więcej radców prawnych, mogą oni pracować w oddzielnych dziedzinach prawa, dzięki czemu obsługa klienta staje się skuteczniejsza i kompleksowa.

Jak wygląda hierarchia zatrudnienia w kancelarii prawnej?

Pierwsze miejsce zawsze zajmują radcy prawni, adwokaci, oraz wspomniani już wcześniej aplikanci, którzy są już absolwentami studiów prawniczych, a do pełnoprawnego wykonywania zawodu potrzebują aplikacji prawniczej.

Na drugim miejscu zawsze jest właściciel kancelarii bądź współwłaściciele, jeżeli jest to spółka osobowa, jeżeli właścicielem bądź współwłaścicielami są radcy prawni, także znajdują się oni na pierwszym miejscu. radca prawny będący jednocześnie właścicielem bądź współwłaścicielem kancelarii prawnej, musi także dbać o odpowiednią organizację pracy w kancelarii, jeżeli kancelaria nie zatrudnia księgowej, to właściciel powinien mieć pełną piecze nad księgowością i administracją kancelarii. Najczęściej kancelarie prawne korzystają z usług biur rachunkowych.

Ostatnie miejsce w kancelarii prawnej jest zarezerwowane dla sekretarki. To ona pilnuje wszystkich terminów, przyjmuje klientów, drukuje dokumenty oraz sprawuje kontrolę nad dokumentacją i organizacją pracy w kancelarii.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here