Białko a dieta redukcyjna

0
70
Białko a dieta redukcyjna

Dieta redukcyjna to pierwszy krok do uzyskania wymarzonej sylwetki. Utrata zbędnych kilogramów nie jest łatwa. Nie oznacza to jednak faktu, że takiego wyzwania nie można się podjąć. To co należy uwzględnić to obecność wartości odżywczych w każdym posiłku. Każda osoba musi zdecydować się na mniejszą podaż kaloryczną z jednoczesnym uwzględnieniem ważnych składników, które będą chociażby w stanie zapewnić regenerację organizmowi – w szczególności jeżeli ktoś dietę łączy z treningiem.

Białko w diecie redukcyjnej

Ile białka na redukcji https://dietly.pl/blog/makroskladniki-na-redukcji? To pytanie chodzące po głowie każdej osobie decydującej się na odchudzanie. Kwestia jest bardzo ważna, ponieważ należy wciąż pamiętać o tym, że odchudzanie nie może stać się procesem wyniszczającym dla całego organizmu. Białko jest absolutną koniecznością. Chociażby z tego względu, aby organizm nie pobierał energii właśnie z nich. Wiele osób będących na diecie redukcyjnej zwraca uwagę na to, aby trenować. Sylwetka się wyszczupla, mięśnie zaczynają być coraz bardziej widoczne – idealnie. Tak będzie, o ile każda z osób zadba także w tym czasie o odpowiednią podaż białka w diecie.

Uczucie sytości

Obecność białka jest ważna także z innego względu. Pomaga zapewnić przez długi czas uczucie sytości. Apetyt będzie zdecydowanie mniejszy – co jednak nie oznacza, że całkowicie należy przestać jeść. Chudną tylko te osoby, które zdrowo się odżywiają. Białko będzie jednak sprawiać, że zniknie podjadanie (zmora wszystkich będących na redukcji). Kolejna, ważna sprawa – podkręcenie materii bezpośrednio po posiłku. Za takie „cuda” odpowiedzialne jest właśnie białko, które tak niepozorne odgrywa jednak bardzo ważną rolę w codziennej diecie.

Odpowiednia ilość białka

Nie da się w sposób jednoznaczny odpowiedzieć ile białka powinno spożywać się na diecie redukcyjnej. Wszystko tak naprawdę uzależnione jest od indywidualnych predyspozycji danej osoby. Warto wiedzieć, że spożytkowanie 1 grama białka wymaga ogromnej ilości energii. Jednak na każdy dzień taka ilość okazać się może zbyt mała. Zaleca się spożywanie m.in. 2 gramy biała na każdy kilogram masy ciała. Maksymalna ilość 3,1 grama białka na każdy kilogram masy ciała. Jeżeli ktoś jednak ma pewne wątpliwości odnośnie tychże ilości, swoją decyzję powinien skonsultować chociażby z trenerem personalnym. On to jest w stanie dopasować nie tylko odpowiednią ilość, ale także rodzaj białka.

Rodzaje białek

W skrócie warto wspomnieć, że do wyboru są różne rodzaje białek:

  • WPC – najbardziej polecany produkt bazujący na białkach zwierzęcych, zawierają aż 85% białka oraz aminokwasy egzogenne,
  • WPH – hydrolizat białka serwatkowego,
  • WPI – izolat białka serwatkowego.

Osoby, jakie muszą wykluczyć białko zwierzęce nie muszą się niczego obawiać. Do wyboru mają białko roślinne zapewniające takie same efekty. Nie ma co ignorować białka w diecie redukcyjnej. W szczególności jeżeli komuś zależy na tym, aby wypracować efekty. Tym bardziej, że dostępność do białka nie jest tak zła i można je kupić w wielu miejscach.

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here